Saturday 27 October 2012

[--> Fun-DL <--] رصد ستارگان در کویر یزد ویژه تعطیلات عید غدیر

 

تـــور یـــزد ایـران ویج ویژه تعطیلات
 

گردش و بازدید از دیدنی های باستانی یزد


روزهای 11 و 12 آبان


 

روز 13 آبان تعطیل است
 

 

سرانجام پس از 3 سال انتظار، دگربار گردشی بسیار ویژه به شهر باستانی یزد داریم تا از برخی از دیدنی های آن بازدید کنیم، همراهمان باشید.

با درود به دوستان گل و گرانمایه، بنای رفتن به گردشی داریم به شهر باستانی یزد تا برخی از بهترین دیدنی های آن را که مطمئنم حتا یزد رفته ها هم بیشتر آنها را ندیده اید، بازدید کنیم (خبر خوش آنکه هرکس ارگ بم را ندیده می تواندخواهرخوانده آن را که به همان زیبایی فقط در اندازه کوچک تر می باشد ببیند، ارگی که بنای آن به زمان ساسانیان برمی گردد و با خندق و برج و بارو و در سه طبقه بناشده، از زیبایی و باستانی بودن این ارگ همین بس که فیلم ملکه صبا و حضرت سلیمان که سالهای دور توسط یک شرکت غربی در ایران ساخته شد در آن جا فیلم برداری شده است)، هرچند یزد دارای جاهای دیدنی بسیار می باشد که بازدید از آنها زمان بسیار می خواهد ولی به گفته شاعر:
 


آب دریا را اگر نتوان کشید ، هم به قدر تشنگی باید چشید

تاریخ و ساعت آغاز گردش و حرکت به سوی یزد:

چهارشنبه دهم آبان 1391، ساعت 21

(دوستان گرامی باید نیم ساعت زودتر در جایگاه باشند، چون اتوبوس سر ساعت حرکت خواهد کرد)

تاریخ و ساعت پایان گردش و پیاده شدن در تهران:

شنبه سیزدهم آبان ساعت 7 صبح (تعطیل رسمی)

جایگاه سوار و پیاده شدن: پایانه آرژانتین

____________________________

 

 

از استقبال بسیار خوب شما هموندان (اعضا) عزیز ایرانویج سپاسگزاریم

 
خوشبختانه تلاش ما برای برگزاری یک گردش عالی با امکانات بی مانند و بهای غیرقابل رقابت چنان بوده که خیلی ها به بهای آن شک داشتند و می پرسیدند که آیا با این بها می توانیم از همه امکانات این گردش بهره ببریم یا نه ؟

 
باید بگوییم بله ، با همین بهای 140 هزار تومن می توانید از همه امکانات این گردش بهره ببرید

 
ارزان بودن بها به هیچ عنوان دلیل بر بد بودن آن نیست، اگر روی برنامه گردش دقت کنید، به روشنی می بینید که این برنامه با ریزبینی ویژه ای نوشته شده و البته ما هرگز کیفیت را فدای کمیت نکرده ایم و نمی کنیم.

 
چند نکته:

 
یک) مژده به دوستان شهرستانی که این همه استقبال کردند و تماس گرفتند، آنها هم می توانند به این گردش بیایند و در هتل گروه هم بمانند و بخوابند، مانند همه، تنها باید خودشان تا یزد بیایند و در تاریخ یازدهم آبان ساعت 6 صبح در هتل لاله باشند.(نشانی را می توانید تماس بگیرید و بپرسید)، هزینه برای این گروه از دوستان با تخفیف ویژه 130 هزار تومان است (تهرانی ها بجنبید).

 
دو) مژده برای پدر مادرهایی که کودک جوان تر از 5 سال دارند، به شرط آنکه از نظر هتل و اتوبوس جای کامل برایش نخواهند، می توانند نیمی از بهای عادی را بپردازند.(شرایط کامل را تماس بگیرید و بپرسید)

 
سه) مژده برای بانوان، کسانی که به تنهایی می خواهند به این گردش بیایند (بدون خانواده یا دوست و همراه)، ما برای شما امکان خوابی راحت در اتاقی ویژه بانوان را فراهم کرده ایم که می توانید به آسودگی سر کنید و مانند دیگران از این گردش لذت ببرید.

 
چهار ) دوستانی که از خوراکی پرسیده بودند باید بگیم، روز نخست ناهار را در هتل لاله خواهیم خورد و منو شامل 5 خوراکی خوشمزه هست: یک خورش، کباب، جوجه کباب مخصوص، ماهی و یک خوراکی هندی خوشمزه (همه درجه یک) و روز دوم هم در رستوران شاه عباسی میبد خواهیم بود با منویی شامل دو نوع خوراکی: جوجه درجه یک و کباب درجه یک.

 
پنج) بیشتر اتاق های هتل دو تخته می باشد، ولی بازهم برای کسانی که زودتر نام نویسی کرده و تماس گرفته باشند یک امتیاز مثبت در نظر می گیریم.

 

 
به دلیل استقبال بسیار خوب شما، به زودی پر می شود، پس همینک واریز کرده و تماس بگیرید، به فردا و روزهای آینده نیندازید که شرمنده روی شما بزرگواران نشویم.

 
هرگونه پرسشی را با شماره 09373170055  (کاویانی) مطرح بفرمایید

 

 

 


امکانات:

 

مانِش و خواب در هتل سنتی بین المللی لاله یزد (خانه تاریخی اشرافی گلشن، ساخت دوران قاجار)،

 
رفت و آمد با اتوبوس اسکانیای دربست

 
راهنمای تمام وقت زرتشتی

 
راهنمای محلی برای بازدید از ارگ و دیدنی های مجموعه گردشگری سَریزد

بیمه مسافر

پرداخت همه ورودی ها، دو وعده چاشت (صبحانه)

دو وعده ناهار، دو وعده میان وعده (عصرانه)

برنامه زیبای شاهنامه خوانی با همکاری انجمن شاهنامه یزد

رصد کردن آسمان زیبای کویر

سپردن یک بروشور ویژه گردش به هر نفر برای آشنایی و برنامه ریزی بهتر

بازدید از برخی دیدنی های زیبای استان یزد (بازدید از بقابای شهر باستانی فَرافَر و دروازه آن (برای نخستین بار)

بازدید ار ارگ باستانی سریزد

بازدید از دو نیایشگاه مهم زرتشتیان جهان یعنی چک چک و هَریشت

 
امکانات تفریحی شامل رصد ستارگان، موتور سواری صحرایی (موتور 4 چرخ ، مناسب آقایان و بانوان)، شتر سواری، اسپ سواری و آب و هوای مناسب یزد در این هنگام (میانگین دماطبق نمودارهای سالهای پیش از 12 تا 25 درجه می باشد)


____________________________
 

ریز برنامه روز نخست (پنج شنبه 11 آبان):


 

 ساعت 6 بامداد: سپردن اتاق های هتل به میهمانان + یک بروشور گردش شامل گردشگاه ها، ساعت درونشد و برونشد (ورود و خروج)، امکانات، نشانی، شماره های بایسته (مورد نیاز) و ...


ساعت 6 تا 7:45 : استراحت، خوردن ناشتا و آماده شدن برای آغاز گردش


ساعت 8:15 تا 9:15 : بازدید از آتشکده یزد


ساعت 9:30 تا 10:30 : بازدید از دخمه های زرتشتیان یزد


ساعت 11 تا 12:30 : بازدید از روستاهای باستانی و زرتشتی نشین چَم و مبارکه


ساعت 13 تا 14 : رفتن به هتل و خوردن ناهار


ساعت 14 تا 23 : حرکت به روستای باستانی سَریزد و بازدید از مجموعه باستانی تفریحی گردشگری سریزد شامل: ارگ تاریخی سریزد، بازمانده های شهر باستانی فَرافر (شهرکهنه)، رَباط کهنه و نو، پاکَنه (جایی همانند آب انبار که به درون زمین می رود و می توان مستقیم از آب قنات برداشت کرد)، یک مژده به همتون بدیم که به امید خدا، اگر آسمان مناسب باشد از آسمان زیبای کویر هم رصد خواهیم داشت، از دیگر امکانات این مجموعه می توان به شتر سواری، اسپ سواری، موتور سواری (موتور 4 چرخ کویرنوردی برای بانوان و آقایان) و ... اشاره کرد.


 

خوردن شام 


 

چنانچه برنامه شاهنامه خوانی با همکاری انجمن شاهنامه یزد در آن تاریخ شدنی باشد، یک شاهنامه خوانی نیز در آن شب خواهیم داشت


 

ساعت 23 حرکت به سوی هتل و خواب.


 

 

از ساعت 24  یازدهم آبان تا 7 صبح فردا (دوازدهم آبان): وقت آزاد (خواب و استراحت و کارهای شخصی)


____________________________



ریز برنامه روز دوم (آدینه 12 آبان):

ساعت 7 تا 7:45 : خوردن ناشتا

ساعت 8 : حرکت به سوی زیارتگاه زیبای پیر سبز (چک چک)

ساعت 9:30 تا 11:30: بازدید از نیایشگاه زیبای چک چک

ساعت 12 تا 13 : بازدید از زیارتگاه پیر هَریشت (چنانچه وقت باشد)

ساعت 14 تا 15: خوردن ناهار در کاروانسرای شاه عباسی میبد

ساعت 15 تا 19 : بازدید از چاپارخانه میبد، نارین قلعه میبد (قلعه ای بسیار باستانی و کهن در شهر باستانی میبد که برخی افسانه ها تاریخ ساخت آن را زمان ضحاک، سلیمان پیامبر و ... و ساخت آن را به دست دیوان می دانند) و هم چنین یخدان میبد (چنانچه باز باشد)

ساعت 20 : بازگشت به هتل، کارهای شخصی، خوردن شام و آماده شدن برای بازگشت به تهران

 

ساعت 21:45 سوار شدن و ساعت 22 حرکت به سوی تهران

ساعت 6 تا 7 بامداد درونشد به پایانه آرژانتین و پایان گردش (این روز تعطیل رسمی است)

 

____________________________

جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر با شماره

09373170055  (ساعت 9 تا 14 و 17 تا 23)

09194343250

 
:: شماره حساب های به نام علی احمدنیا میباشد

 

شماره حساب ها

بانک

شماره حساب

شماره کارت

سامان 87880014343631

6219-8610-0311-7537

 

قیمت برای هر نفر
140000 تومان

( پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیزی یک سرچ در گوگل درباره قیمت همچین توری با این امکان در شهر یزد کنید )

____________________________

 


 

آخرین مهلت واریز وجه و تماس برای نام نویسی نهایی: تا ساعت 23 سه شنبه 9 آبان. (قابل تمدید نیست، پس نام نویسی را به آخر نیندازید،خواهشمندیم هرچه زودتر واریز کرده و تماس بگیرید)


 

 

شماره تماس برای نام نویسی و پرس و جو پیرامون گردش یزد: 09373170055


 


 

لوازم بایسته (مورد نیاز) برای گردش:کارت ملی+شناسنامه+ کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه، کفش کویرگردی و کوه نوردی (خیلی مهم)، پوشاک گرم پاییزی، دارو، دفترچه بیمه، لوازم شخصی، برگ واریز بهای گردش.

 


 
 چرا یزد ؟
 
 


یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست استان یزد از سرزمینهای کهن و تاریخی ایران زمین است. در بعضی از منابع بنای اولیه برخی از شهرهای این استان چون (میبد) را به سلیمان پیغمبر، (یزد) را به ضحاک و اسکندر مقدونی و (ابر کوه) را به ابراهیم پیغمبر نسبت داده‌اند. این بیانگر قدمت و دیرینگی پیشینیه تاریخی و فرهنگی سرزمین و مردم این دیار است. مجموعه آثار باستانی پراکنده موجود در این استان نیز به سهم خود گویای این پیشینه تاریخی است. آثاری چون دست افزارهای سنگی بدست آمده از دره‌های شیر کوه، نگاره‌های روی تخت سنگ کوه ارنان، تکه سفالهای منقوش نارین قلعه میبد â€" متعلق به دوره ایلامی، غارهای استان و آثار معماری و شهر سازی باستانی و... نشان می‌دهد مدنیت یزد، در چهار کانون باستانی (مهریز و فهرج)، (یزد)، (رستاق و میبد) و (اردکان) متمرکز بود. پژوهشگران این منطقه را که در مسیر شاهراه‌های باستانی (ری â€" کرمان) و (پارس â€" خراسان) قرار داشت، جزء سرزمینهای دوردست مادها شمرده‌اند

 











 
 
 
 


هتل بین المللی لاله یزد:
(خانه تاریخی اشرافی گلشن، با معماری سنتی در بافت سنتی یزد، ساخت دوران قاجار بوده که دارای 42 باب اتاق و سوییت، سه حیاط اندرونی بیرونی، اینترنت بی سیم، سالن همایش، فروشگاه صنایع دستی، صندوق امانات، تاکسي سرويس، خدمات پزشکی، لاندري، ترانسفر فرودگاهي، گشتهاي توريستي داخل و خارج شهر، کافی شاپ و رستوران اختصاصی با پخت بهترین خوراکی های ایرانی، هندی و فرنگی می باشد)


 







 

آتشکده یزد:

شامل ساختمان و باغ زیبایی است كه در سده اخیر ساخته شده است. در این محل آتش مقدس كه برای زرتشتیان محترم می باشد نگهداری و از آن مراقبت می شود. آتشی که درون این آتشکده می‌­سوزد بیش از ۱۵۰۰ سال است که روشن مانده‌ است. این آتش فروزه‌ای است از آتش آتشکده کاریان درلارستان که به عقدای یزد آورده شد و نزدیک به ۷۰۰ سال در آنجا روشن نگه داشته شد و سپس در سال ۵۲۲ از عقدا به اردکان برده شد و نزدیک به ۳۰۰ سال نیز در اردکان یزد بود و در سال ۸۵۲ از اردکان به این شهر برده شد. نخست در محله‌ای به نام «خلف خان علی» در خانهٔ یکی از موبدان بزرگ به نام «موبد تیرانداز آذرگشسب» نگهداری می‌شد و در سال ۱۳۱۳ پس از ساخته شدن این آتشکده به درون آن برده شد.ساختمان اصلی در وسط حیاط قرار دارد و آن را درختانی همیشه سبز احاطه كرده اند. حوضی مدور و بزرگ در محور ورودی بنا به آن زیبایی خاصی بخشیده است. آتش در محفظه ای بلندتر از سطح زمین در اتاقی نسبتا وسیع و دور از تابش خورشید قرار گرفته و اتاقهایی برای مراسم نیایش پیرامون آن طراحی شده است.



 
 
 
 دخمه زرتشتیان یزد:












 
 
 
 روستاهای باستانی و زرتشتی نشین چم و مبارکه:






روستای تاریخی سریزد:

ارگ تاریخی سریزد:
ساخت دوره ساسانیان بوده و برای مقابله با تاخت و تاز تازیان بنا گردیده که همراه با خندق و برج و بارو و در سه طبقه می باشد:






 
 دروازه شهر باستانی فَرافَر:

 
 


رَباط کهنه (کاروانسرای کهنه) ساخت دوران سلجوقی ، حدود 980 سال پیش:






رَباط نو (کاروانسرای نو) ساخت دوران صفوی، حدود 500 سال پیش:



 
 
 
 بازمانده شهر باستانی فرافر:






دیگر امکانات تفریحی گردشگری روستای تاریخی سریزد:



 
 









 
 
 
 


 نیایشگاه پیر سبز چک چک (مهم ترین نیایشگاه زرتشتیان جهان):

در داستان ها چنین آمده که نیک بانو، دختر یزدگرد سوم ساسانی، هنگام گریختن از دست تازیانی که به ایران تاخته بودند، به صخره ای بزرگ می رسد که گفته می شود این نیایشگاه بنایی مانده از آن دوران است، و از آن جا که همیشه قطره های آب از سقف زیبای آن می چکد، آن را چک چک گویند

 







کاروانسرای شاه عباسی میبد:






 چاپارخانه میبد:

 
 
 




نارین قلعه میبد:

دژی بسیار کهن و تاریخی که برخی زمان ساخت آن را به دوران سلیمان پیامبر و یا همزمان با ضحاک و اسکندر و مانند آنها می دانند، برخی افسانه ها می گوید که این دژ به دست دیوان ساخته شده است






این یک گردش استثنایی از دیدنی های باستانی و بکر مانده ایران زمین است، به ویژه برای کسانی که دوستدار شکوه ایران باستان هستند و با بهایی بسیار مناسب، پس از دستش ندهید.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment