Sunday 1 June 2014

[-- Fun-DL --] Taghviate Hafeze Dar Shabe Emtehan

 

 


تقویت حافظه در شب امتحان


 

شب امتحانی هستید یا مثل بچه‌های خوب از اول سال درس می‌خوانید و چند هفته مانده به امتحان هم خلاصه‌برداری‌هایتان را مرور می‌کنید و با خیال راحت سرجلسه امتحان حاضر می‌شوید؟


اگر جزو گروه دوم هستید که نیاز به دوپینگ شب امتحان ندارید، اما آنهایی که شب امتحانی هستند و یک هفته مانده به امتحانات از خودشان می پرسند من دقیقا از اول سال چه می کردم، باید همراه ما باشند تا برای تقویت حافظه شان فکری بکنیم که بتوانند امتحان ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته دوستان گروه دیگر هم می توانند به مطلب نگاهی بیندازند؛ هر چه باشد، این نکته ها برای تقویت حافظه همه امتحانی هاست!

با هوش بخورید
شب امتحان باید خوراکی های سبک، مقوی و اثرگذار را انتخاب کنید. این خوراکی های سبک هم خواب آور نیستند و هم این که نیاز بدن به منابع غذایی را تامین می کنند. آهن و خانواده ویتامین B در اولویت قرار دارند. این دو ترکیب نیاز بدن به فعالیت ذهنی و بدنی را فراهم می کنند. از طرفی آهن به خون رسانی بهتر به مغز کمک کرده و باعث می شود میزان فراگیری افزایش یابد. مواد غذایی حاوی ویتامین B نیز به کاهش و کنترل اضطراب و استرس که از مشکلات شب امتحان است، کمک می کنند.
منابع آهن: گوشت قرمز بدون چربی، جگر، عدس، انواع آجیل های خام بویژه پسته، انواع غلات پخته و ماهی.


منابع ویتامین B: انواع نان سبوس دار، حبوبات بویژه انواع لوبیاها، تخم مرغ و سویا.

ویتامین ترش
طعم ترش و خاص قرص های جوشان هرچند دلپذیر است، اما مصرف آنها به دلیل تحرک ترشح اسید معده، باعث بروز مشکلاتی مانند معده درد می شود. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C در اولویت قرار دارد. حداقل از یک هفته مانده به امتحانات، مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین را آغاز کنید. این ویتامین به جذب بهتر و بیشتر آهن نیز کمک می کند. به این ترتیب خون رسانی به مغز نیز افزایش یافته و خستگی دیرتر سراغ تان می آید.


منابع ویتامین C: گوجه سبز، توت فرنگی، لیموترش، سیب زمینی بخارپز، موز، سیب، هویج و گل کلم.

موز؛ خوب یا بد؟
این میوه غذای کاملی بوده و کالری بالایی هم دارد. بنابراین خوردن یک عدد موز می تواند تا ساعت ها انرژی بدن را تامین کند، اما درباره این میوه یک نکته کلیدی هم وجود دارد. این میوه سرشار از قند طبیعی است. این ماده یکی از نیازهای ضروری مغز است؛ بنابراین خوردن موز نیاز بدن به قند را برطرف می کند. علاوه بر این، موز پتاسیم دارد. این ماده معدنی نیز یکی از مواد ضروری برای تنظیم عملکرد اعصاب است.


موز سرشار از فیبر است؛ بنابراین مانع بروز یبوست استرسی در زمان امتحان می شود. پس می بینید که خوردن یک عدد موز معجزه می کند. بهترین زمان خوردن موز، در وعده صبحانه همراه با شیر یا به عنوان میان وعده است.

سبزی های سوپرمن
شما دوست عزیز که علاقه ای به خوردن سبزی ندارید، می دانید که بعضی سبزی ها معجزه می کنند؟ اما هر سبزی، شما را برای مبارزه با سوالات سخت امتحان آماده نمی کند. بهترین سبزی ها، انواع پهن برگ و تیره آنها هستند. به این دلیل که میزان املاح معدنی آنها بالا بوده و همین باعث می شود ذهن شما فعال تر شود. در کنار اینها بعضی خوراکی های دیگر هم حاضرند تا ذهن شما را فعال کنند. این خوراکی ها انواع حاوی آنتی اکسیدان هستند.


منابع سبز: اسفناج، خانواده کلم ها، کاهو وکلم بروکلی


منابع آنتی اکسیدانی:
فلفل دلمه ای به ویژه نوع قرمز، سیب زمینی شیرین و لوبیا سبز.
 


سیرآب شوید
اگر بدن آب کافی دریافت نکند، تنظیم آب و الکترولیت های آن به هم می خورد؛ بنابراین واکنش های مناسب نیز در این شرایط انجام نشده و مغز نمی تواند آن طور که باید عمل کند. بهترین نوشیدنی ها عبارتند از: آب، نوشیدنی شیرین مانند آب توت فرنگی، آب لیموشیرین و نوشیدنی های ملس مانند مخلوط آب لیموترش و آب لیموشیرین. شیر و چای سبز نیز از دیگر نوشیدنی های مناسب است.

خوردنی نیست، اما رفتاری است
بعضی رفتارها باعث می شود غذای خورده شده بخوبی هضم و جذب شود؛ بنابراین باید به این نکته ها دقت کنید:


ورزش:
لازم نیست ورزش باستانی انجام دهید، زیرا وقت انجام این کار را ندارید. کافی است روزی چند دقیقه ورزش کنید. روزانه ده دقیقه پیاده روی کنید. این مساله باعث بهبود کیفیت متابولیسم و هضم غذا و جذب بدن می شود. از طرفی پیاده روی یکی از راهکارهای کنترل اضطراب است.

خواب کافی:
درست است که همه درس ها را برای دقیقه 90 گذاشته اید، اما سعی کنید تا آنجا که می توانید از خواب تان کم نکنید. کم خوابی باعث عصبانیت،تشدید اضطراب و به هم خوردن تعادل ترشح هورمون ها می شود.

مناسب بخورید:
از پرخوری، بدخوری و خوردن خوراکی های نامناسب با یکدیگر بپرهیزید. مشکلات گوارش باعث به تعویق افتادن روند درس خواندن شما می شود.





ایروبیک بانوان

به صورت تصویری و کاملا کاربردی

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که تاکنون دهها سی دی ایروبیک و لاغری تهیه کرده یا در کلاس های آموزشی شرکت کرده اید اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده اید

اگر برنامه های موجود در سی دی های ایروبیک و لاغری عادی موجود در بازار نیاز شما را برطرف نکرده و رضایتتان را جلب نکرده است

اگر میخواهید بهترین مجموعه آموزش ایروبیک را دراختیار داشته باشید

این فرصت استثنائی را از دست ندهید !

از مبتدی تا پیشرفته/همراه با دانستنی های لازم و مفید درباره آیروبیک

با پکیج کاملا اوریجال و شکیل.با پشتیبانی 100% رایگان و گارانتی کامل مجموعه

قيمت فقـط : 12900 تـومـان

 

"ایروبیک" چیست؟
ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد حداقل 12 دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است).
از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.
ایروبیک وسیله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بی‌تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می‌شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می‌شود.

http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1400387895.jpg

ایروبیک و تاثیرات آن بر بدن

تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.
نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد.
هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.
به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.
 این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند.

http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1400387896.jpg

از مبتدی تا پیشرفته/همراه با دانستنی های لازم و مفید درباره آیروبیک

با پکیج کاملا اوریجال و شکیل.با پشتیبانی 100% رایگان و گارانتی کامل مجموعه

قيمت فقـط : 12900 تـومـان

 

+ امروزه در سراسر دنیا ، روش های مختلفی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرد که البته به دلایل گوناگون برای بسیاری از مردم مناسب نیستند. کلاس های ورزشی ، که علاوه بر هزینه زیاد ، وقت زیادی هم میگیرند.

+ رژیمهای لاغری سخت و طاقت فرسا که عوارض جانبی زیادی دارند و برای خیلی ها هم ناخوشایند است .

+ استفاده از داروهای لاغری که توسط هیچ یک از پزشکان عادل و منصف ، توصیه نمیشوند ! زیرا آنقدر عوارض دارند که بهتر است چاق بمانید و از این داروها استفاده نکنید !

+ در این میان ، ورزش کردن به شکل صحیح و با قوائد اصولی ، بهترین و ساده ترین راه حل برای کاهش وزن است و ایروبیک به همین دلیل ، به پرطرفدارترین ورزش جهان تبدیل شده است .

+ ایروبیک را به درستی ، معجزه قرن بیست و یکم نام نهاده اند ، زیرا ورزشی است که با استفاده از حرکاتی ساده اما علمی و دقیق ، نقشی به سزا در کاهش وزن و آب شدن چربی های اضافه بدن دارد.

+ در این میان ، بر اساس آمارها ، سی دی های آموزش ایروبیک طی چهار سال اخیر به پر فروش ترین سی دی ها در دنیا تبدیل شده اند ، زیرا افراد زیادی توانسته اند با استفاده از این سی دی ها ، بدون هزینه زیاد یا صرف وقت طولانی ، به نتیجه لازم برسند

http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1400393744.jpg

برخی از فواید و نتایج ورزش ایروبیک:

- کاهش وزن

- لاغری موضعی

- تناسب اندام

- قوی شدن قلب

- اکسیژن گیری بیشتر بدن

- ایجاد رگهای بیشتر در بدن

- از بین رفتن درد عضلات و آرامش و شادابی

- ایجاد آرامش،روحیه و نشاط

تاریخچه ایروبیک:

هم واژه و هم روشهای تمرينی آن توسط دکتر کنت کوپر و سرهنگ پاولين پاتز (فيزیوتراپ) هر دو از نيروی هوايی آمريکا ابداع شدند. کوپر که شخصاً علاقه‌مند به تمرينات ورزشی بود، هم از ديد شخصی و هم از ديد حرفه¬ ای برای يافتن جواب يک سوال کنجکاو شده بود. موضوع از اين قرار بود که برخی از افراد با توان عضلانی بالا، در ورزشهايی مانند دوهای استقامت، شنا و دوچرخه سواری ضعيف عمل می کردند. او شروع به اندازه گيری سيستماتيک کارايی افراد توسط دوچرخه درجا کرد. او کارايی پايدار افراد را بر اساس تواني آنها در مصرف اکسيژن اندازه گيری کرد.

از مبتدی تا پیشرفته/همراه با دانستنی های لازم و مفید درباره آیروبیک

با پکیج کاملا اوریجال و شکیل.با پشتیبانی 100% رایگان و گارانتی کامل مجموعه

قيمت فقـط : 12900 تـومـان

 

__._,_.___

Posted by: Saeed <persgroupbx@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment