Saturday 18 April 2015

[-- Fun-DL --] دانستنی هایی عجیب اما واقعی…

 

 


دانستنی هایی عجیب اما واقعی…

انسان ها نیمه موز هستند و یک ورق کاغذ می تواند تا ماه برسد. حقایقی از این دست غیر منطقی و دیوانگی به نظر می رسند اما مواردی که در ادامه بیان می شوند 100 درصد واقعی هستند.

- چشم انسان به اندازه ای حساس است که اگر کره زمین مسطح بود می توانستید یک شمع روشن را در تاریکی از فاصله 20 مایلی (32 کیلومتری) مشاهده کنید. دورترین شی قابل مشاهده با چشم غیر مسلح کهکشان آندرومدا است که در فاصله 2.6 میلیون سال نوری از کره زمین قرار دارد.

1

- اگر تمام فضای خالی بین و در هر اتم تشکیل دهنده تمامی انسان ها را بردارید می توان کل نژاد بشر را در حجم یک حبه قند جای داد. نوع بشر (یا اتم های تشکیل دهنده ما) 99.9999999999999 درصد فضای خالی هستند. در تئوری، اگر کل فضای خالی را حذف کنید بشریت می تواند در حجم یک حبه قند جای بگیرد.

- آلاسکا شمالی‌ترین، غربی‌ترین و شرقی‌ترین ایالت آمریکا محسوب می شود.

2

- از هر 200 نفر که امروز زنده هستند، یکی از آنها از نسل چنگیز خان است. به عنوان حاکم یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری ها در تاریخ، چنگیز خان تلاش بسیاری برای انتقال ژن خود صرف کرده است.

3

- اگر یک سکه پنج سنتی به بزرگی کره زمین بود، یک اتم به اندازه یک سکه پنج سنتی بود. اتم ها که همه چیز از آنها تشکیل می شود به طرز جالب توجهی کوچک هستند. در حقیقت، اگر یک اتم طلا پس از گذشت هر ثانیه از بینگ بنگ در اختیار داشتید تکه طلای شما در حال حاضر تنها 0.14 میلی گرم وزن و ارزش مالی بسیار کمی داشت.

- از هر 10 عکس گرفته شده در تاریخ بشر یکی از آنها در 12 ماه سال گذشته ثبت شده است. بنابر برآوردهای صورت گرفته انسان ها در سال 2014 حدود 880 میلیارد عکس گرفته اند که در این میان سلفی ها سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

4

- رگ های خونی انسان از طول کافی برای 12 بار گردش به دور کره زمین برخوردار هستند. داخل بدن انسان 100 هزار مایل رگ های خونی قرار گرفته که برای سفر 7900 مایلی (12,713 کیلومتر) قطر کره زمین کافی است.

- تعداد ستارگان در گیتی بیش از تعداد دانه های شن در تمامی سواحل ما است. حدود 10 سکستیلیون ستاره در گیتی وجود دارد. تعداد دانه های شن در تمامی سواحل ما حدود 5 سکستیلیون تخمین زده شده است.

- قطب جنوب بزرگ‌ترین بیایان جهان است. اگرچه شبیه به یک بیابان به نظر نمی رسد اما قطب جنوب از بارش سالانه کمتر از دو اینچ (50.2 میلیمتر) برخوردار است. میزان بارش سالانه در صحرای بزرگ آفریقا 4 اینچ (101.6 میلیمتر) است.

5

- پیوندهای عصبی در مغز انسان بیشتر از تعداد ستارگان در کهکشان راه شیری است. تعداد سیناپس ها در مغز یک انسان معمولی به تریلیون ها می رسد و به طور دقیق حدود 0.15 کوادریلیون هستند. در شرایطی که تعداد ستارگان در کهکشان راه شیری حدود 100 میلیارد است و از این رو حتی مبارزه ای عادلانه را شاهد نخواهیم بود.

- اگر 57 نفر در یک اتاق حضور داشته باشند، 99 درصد احتمال دارد حداقل دو نفر از آنها تاریخ تولد مشترک داشته باشند. اگر 13 نفر دیگر به تعداد مذکور اضافه کنید این احتمال به 99.99 درصد افزایش می یابد.

6

- داخل ناف انسان یک جنگل انبوه وجود دارد! بر اساس مطالعه ای که روی 60 ناف صورت گرفته است، پژوهشگران 2,368 گونه باکتری را یافته اند که 1,458 عدد از آنها ممکن است برای علم نمونه هایی جدید باشند.

- کل جمعیت مورچه های جهان وزنی برابر با کل جمعیت انسان ها دارند. نسبت جمعیت مورچه های جهان به جمعیت انسان ها یک میلیون به یک است و از این رو اندازه کوچک آنها جبران می شود.

- اینترنت از وزنی برابر با یک توت فرنگی برخوردار است. مقدار قابل توجه اطلاعات دیجیتال از الکترون ها شکل می گیرند. بنابر برآورد صورت گرفته، ترافیک اینترنت جهان وزنی حدود 50 گرم دارد.

7

- یک ماشین حساب امروزی از قدرت بیشتری نسبت به رایانه هایی که انسان را در سال 1969 روی ماه فرود آوردند، برخوردار است. میزان حافظه آی‌فون 5 نیز حدود 240 هزار برابر حافظه فضاپیمای ویجر است.

- پنجاه درصد DNA انسان با DNA موز مشترک است. در شرایطی که 95 درصد DNA ما با DNA شامپانزه مشترک است این میزان اشتراک با موز نیز برابر با 50 درصد است.

- ما نقشه های بهتری از سطح مریخ نسبت به کف اقیانوس های کره زمین در اختیار داریم. حدود 72 درصد از سطح زمین را آب فرا گرفته است و ما تا به امروز تنها حدود 5 درصد از آنها را کاوش کرده ایم.

- انگشتان انسان به اندازه ای حساس هستند که اگر اندازه ای برابر با کره زمین داشتند باز هم به راحتی فرق بین خانه ها و خودروها را احساس می کردند.

- پلانکتون ها 50 درصد از اکسیژن جهان را تولید می کنند. فیتوپلانکتون ها همانند درختان و گیاهان از فرآیند فتوسنتز برای تبدیل نور خورشید به انرژی استفاده می کنند.

8

- ژرفای ژرف‌ترین بخش اقیانوس به اندازه ای است که اگر کوه اورست در آن قرار بگیرد قله آن همچنان زیر سطح آب قرار می گیرد. در عمق 36 هزار فوتی، گودال ماریانا در اقیانوس آرام قرار دارد که میزبان حیات دریایی نیز است.





عینک خلبانی شیشه آبی

شما هم جز کسانی باشید که این عینک زیبا را امتحان کرده و می کنند !!!

شما تا به حال کسی را دیده اید که از خرید این عینک ناراضی باشد ؟؟!!

 

http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1366125465.jpg

این عینک اسپرت همراه با

کیف و دستمال  عرضه میشود 

خـريد پستي >> قيمت فقـط :  34000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

 

مشخصات عینک خلبانی شیشه آبی :

فریم :نقره ای شیشه آبی
شیشه : دارای یو وی 400
لوازم جانبی : کیف و دستمال
قیمت : 34000تومان

طرح این عینک آفتابی متناسب با سلیقه های خاص آقایان و خانم ها  می باشد و افرادی که به دنبال محصولات خاص و کمیاب هستند می توانند این عینک را به صورت مستقیم از فروشگاه ما خریداری نمایند . شیشه های این عینک دارای یو وی 400 بوده و چشمان شما را در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می کند


http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1366125466.jpg


طراحي اين مدل به صورتي بوده كه با تمامي چهره ها متناسب باشد
براي سلايق مختلف ...

فوق العاده شیک و زیبا

مخصوص مشکل پسندان

با کیفیتی بی نظیر

http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1366126225.jpg

آخرین چیزی که برای جذابیت نیاز دارید!

قابل ست كردن با لباس هاي اسپرت و مجلسی

مكمل زيبايي و جذابيت شما

همان را انتخاب كنيد كه شايسته شماست …


http://www.persiangroupbax.com/images/upic/1366126226.jpg

خـريد پستي >> قيمت فقـط :  34000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

 

__._,_.___

Posted by: Saeed <persgroupbx@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment